Είναι γεγονός, ότι τα βιβλία “ταξιδεύουν” μικρούς και μεγάλους. Διαβάζοντας ιστορίες, οι αναγνώστες εξερευνούν νέους κόσμους διαφορετικούς από την δική τους καθημερινότητα. Όμως, τι θα λέτε να γινόταν, εάν οι ήρωες των παραμυθιών αποφάσιζαν να κάνουν το ίδιο; Εάν άφηναν για λίγο το δικό τους παραμύθι και δοκίμαζαν να ζήσουν σε κάποιο άλλο; Σήμερα θα το ανακαλύψουμε!
Στη βιβλιοθήκη επικρατούσε ταραχή. Τα παραμύθια κατέβηκαν στο πάτωμα και σχημάτισαν έναν κύκλο. Καθώς περίμεναν το “μαγικό βιβλίο”, άρχισαν να μιλούν μεταξύ τους. Κάποια ήταν ανυπόμονα, κάποια ενθουσιασμένα, κάποια φοβισμένα, μερικά φαινόταν να νιώθουν αμήχανα και άλλα, έμεναν σιωπηλά από ντροπή.
Σε λίγο μπήκε στην αίθουσα το “μαγικό βιβλίο”. Πλησίασε τους ήρωες των παραμυθιών και είπε χαμογελώντας: “Καλώς ήρθατε! Όπως ξέρετε, σήμερα ο καθένας από εσάς θα κάνει ένα “ταξίδι περιπέτειας”. Θα γνωρίσει νέους χαρακτήρες από διαφορετικά παραμύθια, θα δει καινούρια μέρη και θα ζήσει τη δική του περιπέτεια! Θα περιμένω με χαρά να μοιραστούμε τις νέες σας εμπειρίες. Στο καλό!”
Οι ήρωες των παραμυθιών πλησίασαν το κουτί με τα παραμυθένια αντικείμενα και σχημάτισαν μια σειρά. Μετά, ένας ένας, διάλεξαν τυχαία το αντικείμενο που θα τους έδειχνε τον προορισμό τους…Η περιπέτεια είχε αρχίσει!
Οι ήρωες των παραμυθιών ταξιδεύουν
Διάλεξα έξι παιδικά βιβλία του Άγγελου και στη συνέχεια βρήκα για το καθένα, ένα χαρακτηριστικό αντικείμενο. Μπορεί να ήταν κάποιο συμβολικό στοιχείο, μία εικόνα, ένα αξεσουάρ ή μια ζωγραφιά που έδειχνε σε ποιο βιβλίο “ανήκε”.
Στο δικό μας παιχνίδι χρησιμοποιήσαμε τα παρακάτω :
ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ | ΠΑΡΑΜΥΘΕΝΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ | |
---|---|---|
1 | Οχ χταπόδι λάθος πόδι (Αντώνης Παπαθεωδούλου – εκδόσεις Παπαδόπουλος). Δείτε εδώ δραστηριότητες με αφορμή το βιβλίο | Γλωσσοπίεστρο |
2 | Δύο λύκοι μαγειρεύουν σύνθετες λέξεις (Στέλλα Φουντουκίδου – εκδόσεις Θρακικός Οιωνός). Δείτε εδώ δραστηριότητες με αφορμή το βιβλίο | Ξύλινη κουτάλα μαγειρικής |
3 | Μια δίαιτα για ελέφαντες. (Jill Murphy – Ε. ΡΩΣΣΗ) Δείτε εδώ δραστηριότητες με αφορμή το βιβλίο | Ένα μήλο |
4 | Τα τρία μικρά γουρουνάκια. Δείτε εδώ δραστηριότητες με αφορμή το βιβλίο | Ένα μικρό δέμα από ξυλαράκια |
5 | Η βαλίτσα (Chris Naylor-Ballesteros). Δείτε εδώ δραστηριότητες με αφορμή το βιβλίο | Ένα φλιτζάνι |
6 | Φυστικοπαραμύθια (Φυστίκι ΠουΚυλάει – Memento) Δείτε εδώ δραστηριότητες με αφορμή το βιβλίο | Μία μπλε κάλτσα |
Στη συνέχεια, αφηγήθηκα στο παιδί την παραπάνω ιστορία και του πρότεινα να βάλει τα παραμύθια σε μια σειρά (το ένα πίσω από το άλλο). Πήρα το πρώτο παραμύθι και άρχισα να προσποιούμε ότι είμαι ο ήρωάς του, για παράδειγμα, ο Γιάννος το χταπόδι. Πλησιάζοντας το κουτί με τα “παραμυθένια αντικείμενα”, διάλεξα τυχαία ένα και μετά είπα: “Για να δω σε ποιο βιβλίο θα ταξιδέψω. Χμμ…ένα δέμα από ξυλαράκια….Με αυτά, το γουρουνάκι έφτιαξε ένα σπίτι από ξύλα! Λοιπόν το βρήκα, ο προορισμός μου είναι το παραμύθι “τα τρία γουρουνάκια”!
Τι θα κάνει άραγε ο “Γιάννος το χταπόδι” στο παραμύθι με “τα τρία γουρουνάκια”; Ενεργοποιήστε τη φαντασία σας και δημιουργήστε μια νέα περιπέτεια. Ενθαρρύνετε το παιδί να φτιάξει μια ιστορία με διαφορετικό ήρωα, τον Γιάννο, να αλλάζει, να τροποποιεί ή να αναιρεί εντελώς τη πλοκή του παραμυθιού “τα τρία γουρουνάκια”. (Δείτε εδώ ένα εκτυπώσιμο παιχνίδι για να δημιουργήσετε τις δικές σας φανταστικές ιστορίες)
Συνεχίστε στο επόμενο παραμύθι της “σειράς” και προτείνετε στο παιδί να προσποιηθεί εκείνο τον επόμενο ήρωα, διαλέγοντας αντικείμενο και βρίσκοντας σε ποιο βιβλίο “ανήκει”.
Αν θέλει το παιδί, μπορεί να διαλέξει “παραμυθένια αντικείμενα” για όλους τους ήρωες, να τα αντιστοιχίσει στα κατάλληλα βιβλία και έπειτα να δημιουργήσει τις νέες περιπέτειες.
Για να αρχίσετε να δημιουργείτε “νέες περιπέτειες” μπορείτε να ενθαρρύνετε το παιδί, λέγοντας : ” Πάμε να δούμε πώς πέρασε ο “Γιάννος το χταπόδι” στο ταξίδι του στο άλλο παραμύθι; Τι φανταστική περιπέτεια να έζησε άραγε;”
Σας εύχομαι καλά “ταξίδια”!