Ο γιος μου έδειχνε έντονο ενδιαφέρον για τα ζώα και τις συνήθειες τους. Με κάθε ευκαιρία απολάμβανε να τα παρατηρεί και να γνωρίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Για να ενισχύσω το ενδιαφέρον του, σκέφτηκα να επισκεφθούμε μία φάρμα ζώων. Έπρεπε όμως πρώτα να πάρω τη συγκατάθεσή του…
Έτσι, όταν παίζαμε ένα παιχνίδι με κάρτες οικόσιτων ζώων του είπα: ” Τα ζώα που δείχνουν οι κάρτες τα φροντίζουν οι άνθρωποι και μπορούμε να τα βρούμε σε μια φάρμα. Πώς θα σου φαινόταν αν πηγαίναμε και τα βλέπαμε από κοντά; Μπορούμε μάλιστα, να φωτογραφίσουμε όποια ζώα συναντήσουμε εκεί! Τί λες; Θέλεις να αναλάβεις τις φωτογραφίες των ζώων; Θα είσαι ο φωτογράφος της επίσκεψής μας!”
Κάποιες άλλες αφορμές για την επίσκεψή σας μπορεί να είναι ένα βιβλίο, ένα παζλ με ζώα της φάρμας, ένα εκπαιδευτικό βίντεο ή μια φανταστική ιστορία που θα του αφηγηθείτε.
Η ιδέα άρεσε πολύ στον Άγγελο οπότε τις επόμενες μέρες οργάνωσα την επίσκεψη, μιλώντας τηλεφωνικά με τον ιδιοκτήτη μιας φάρμας της περιοχής μας. Εκείνος με διαβεβαίωσε ότι θα μας ξεναγούσε και θα μας έδινε κάποιες πληροφορίες για κάθε ζώο που θα βλέπαμε.
Η μέρα της επίσκεψης στη φάρμα ζώων
Όταν έφθασε η μέρα της επίσκεψης ο Άγγελος ήταν ενθουσιασμένος. Παρατηρούσε με μεγάλο ενδιαφέρον τα ζώα που συναντούσαμε, άκουγε με προσοχή τις πληροφορίες γιαυτά και τα φωτογράφιζε.


Επιπλέον, είχαμε την ευκαιρία να χαϊδέψουμε και να φροντίζουμε κάποια από τα ζώα της φάρμας.



Η επίσκεψη ήταν ακόμη μια ευκαιρία να συζητήσουμε ότι κάθε πλάσμα έχει τον δικό του τρόπο άμυνας και τα δικά του όρια που οφείλουμε να σεβόμαστε.

Επιστρέφοντας στο σπίτι

Την επόμενη μέρα εμφάνισα τις φωτογραφίες που τράβηξε ο Άγγελος και τις κολλήσαμε μαζί σε ένα χαρτόνι. Έγραψα τις ονομασίες του κάθε ζώου σε καρτελάκια και βάλαμε κριτσ κρατσ. Διαβάζοντας αργά κάθε λέξη, αντιστοίχισα κάθε ονομασία ζώου με την κατάλληλη φωτογραφία.

Έπειτα, ενθάρρυνα τον Άγγελο να μου παρουσιάσει τη φωτογραφική συλλογή του. Μάλιστα, μετά την “παρουσίαση” του πρότεινα να διαλέξει ένα ζώο και να μου πει με ποιόν τρόπο “βοηθάει” τον άνθρωπο, τι του έκανε περισσότερη εντύπωση σε αυτό και πώς ένιωσε όταν το είδε ή το χάιδεψε.
Σε μεγαλύτερα παιδιά προσχολικής ηλικίας θα μπορούσαμε:
- Να παίξουμε με τον πίνακα αλλάζοντας θέση τα ονόματα των ζώων και λέγοντας ότι ένα σκανδαλιάρικο ζωάκι βγήκε από το καταφύγιό του και μπέρδεψε τις πινακίδες. Σκοπός του παιχνιδιού τότε θα είναι να ξανά βάλει τις ονομασίες κάτω από το σωστό ζώο αναγνωρίζοντας το πρώτο γράμμα των λέξεων, για παράδειγμα το “Α” για το ΑΛΟΓΟ, το “Γ” για το ΓΟΥΡΟΥΝΙ.
- Να εξηγήσουμε τί σημαίνει η λέξη “οικόσιτος” και να τα ενθαρρύνουμε να σκεφτούν και άλλα οικόσιτα ζώα.
- Να συζητήσουμε τί κερδίζουν και τί χάνουν τα οικόσιτα ζώα (π.χ. έχουν φαγητό αλλά στερούνται την ελευθερία τους).
- Να ενθαρρύνουμε το παιδί να γράψει όπως μπορεί, ένα ή περισσότερα ονόματα ζώων στα καρτελάκια του πίνακα.
Επιπλέον, στο παρακάτω εκτυπώσιμο, τα παιδιά μπορούν να κόψουν και να κολλήσουν τις εικόνες με τα ζώα της φάρμας που εμφανίζονται στις φωτογραφίες.


Το εκτυπώσιμο υλικό διατίθεται εδώ…