Πράξεις που διδάσκουν πολύτιμα μαθήματα στα παιδιά

Πράξεις που διδάσκουν πολύτιμα μαθήματα στα παιδιά

Τα παιδιά μαθαίνουν με πράξεις. Ως γονείς ή άλλοι σημαντικοί άνθρωποι στο κοντινό περιβάλλον των παιδιών, είμαστε πρότυπα μίμησης για εκείνα. Οι επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές μας είναι ένα “σιωπηλό μάθημα”, είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι. Συχνά οι καθημερινές μας πράξεις διδάσκουν στα παιδιά αξίες ζωής, κοινωνικές δεξιότητες και θέσπιση ορίων.

Καθημερινές πράξεις που “διδάσκουν

  • Ο τρόπος που λύνουμε τα καθημερινά προβλήματα

Η καθημερινότητα είναι μια πρόκληση, κάποιες φορές μάλιστα χρειάζεται να “αγωνιστούμε” για να ξεπεράσουμε τα εμπόδια, να διαχειριστούμε το άγχος και να εκπληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας. Με ποιον τρόπο λειτουργούμε για να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες;

  • Πώς προσεγγίζουμε τη διαφορετικότητα

Όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί ωστόσο κατά τη διάρκεια της ζωής μας βιώνουμε ίδια συναισθήματα και ανάγκες. Η αντίληψή μας για όλα όσα “δεν μοιάζουν” με εμάς, έχει αντίκτυπο στα λόγια, την γλώσσα του σώματος και τις πράξεις μας. Οι “μικροί μας μίμοι” θα υιοθετήσουν την στάση ζωής που θα επιλέξουμε. (Δείτε εδώ πώς μπορούμε να εστιάσουμε στα κοινά μας ενδιαφέροντα χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας)

  • Πώς φροντίζουμε τον εαυτό μας

Η αυτοφροντίδα έχει πολλά σωματικά και συναισθηματικά οφέλη. Όταν σεβόμαστε τις ανάγκες μας και προσέχουμε τον εαυτό μας, μπορούμε να ανταπεξέλθουμε καλύτερα στις προκλήσεις της ζωής και να θέσουμε υγιή όρια. Πράξεις αγάπης προς τον εαυτό μας μπορεί να είναι ο προσωπικός χρόνος, η βελτίωση της φυσικής κατάστασης με δραστηριότητες που μας ευχαριστούν , η υγιεινή διατροφή, η συναναστροφή με ανθρώπους που μας προσφέρουν ηρεμία και χαρά, η επαφή με τη φύση και οτιδήποτε άλλο μας γαληνεύει.

  • Πώς διαχειριζόμαστε την απογοήτευση

Όσο πιο σημαντική είναι μια προσδοκία για εμάς, τόσο πιο δύσκολο είναι να διαχειριστούμε την ματαίωσή της. Ο τρόπος που αντιδρούμε στην αποτυχία της προσπάθειάς μας, είναι ένα “μοντέλο συμπεριφοράς” που συχνά μιμούνται τα παιδιά μας.

  • Η σχέση μας με την τεχνολογία

Η χρήση του διαδικτύου και των προϊόντων τεχνολογίας μπορούν να γίνουν “εργαλεία” για την βελτίωση της καθημερινότητάς μας, ωστόσο η υπερβολική ενασχόληση με αυτά κρύβει πολλούς κινδύνους, τόσο για εμάς, όσο και για τους…”μικρούς μας παρατηρητές”!

  • Ο τρόπος που “ακούμε”

Η ενεργητική ακρόαση είναι μια δεξιότητα επικοινωνίας που βασίζεται στην ενσυναίσθηση. Ακούμε πραγματικά, όταν έχουμε πρόθεση να καταλάβουμε, όχι να απαντήσουμε. Η ουσιαστική ακρόαση από την πλευρά του ενήλικα καλλιεργεί την ίδια προθυμία και στο παιδί, το οποίο αναπτύσσεται σε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και σεβασμού. (Δείτε εδώ τρόπους για να ενθαρρύνουμε την ενεργητική ακρόαση)

  • Πώς ζητάμε συγνώμη

Ένα σπουδαίο “μάθημα” για τα παιδιά μας είναι το θάρρος να παραδεχόμαστε τα σφάλματά μας. Ζητώντας ειλικρινά συγνώμη, αναλαμβάνουμε τις συνέπειες των πράξεών μας και δείχνουμε στα παιδιά ότι κανείς δεν είναι αλάνθαστος.

  • Πώς συμπεριφερόμαστε σε μία αντιπαράθεση

Πώς διαχειριζόμαστε μία διαφωνία; Σεβόμαστε τις διαφορετικές απόψεις ή νιώθουμε απειλή από αυτές; Ο τρόπος που λειτουργούμε όταν η γνώμη μας αμφισβητείται μπορεί να καλλιεργήσει στα παιδιά μας την ανάπτυξη επιχειρηματολογίας, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας.

  • Πράξεις που διδάσκουν στα παιδιά πώς να ζητούν βοήθεια

Για να πετύχουμε τους στόχους μας, συχνά χρειαζόμαστε την βοήθεια άλλων ανθρώπων και αυτό δεν αποτελεί αδυναμία. Οι συνεργατικές δεξιότητες είναι πολύτιμα εφόδια ζωής, που μπορούμε να καλλιεργήσουμε στα παιδιά ακολουθώντας το παράδειγμά μας!

  • Πόσο ενδιαφερόμαστε για το φυσικό περιβάλλον και τα ζώα

Το ενδιαφέρον μας για το φυσικό περιβάλλον και τα ζώα, αποτυπώνεται στην καθημερινότητά μας, από μη λεκτικά μηνύματα και πράξεις που δείχνουν στους μικρούς μας “μίμους”, την αντίληψή μας για τον κόσμο που μας περιβάλλει.

  • Ο τρόπος που διαχειριζόμαστε “το λάθος”

Ο καλύτερος τρόπος να διδάξουμε στα παιδιά πώς να διαχειρίζονται τα λάθη τους, είναι με το παράδειγμά μας. Συχνά, κάποιοι από εμάς δείχνουμε έντονη απογοήτευση ή νευρικότητα όταν κάνουμε κάποιο λάθος. Ωστόσο, μια θετικότερη στάση απέναντι “στο λάθος” ενθαρρύνει εμάς και τα παιδιά να το αποδεχθούμε και να το εξερευνήσουμε. (Δείτε εδώ πώς γονείς και παιδιά μπορούν να μαθαίνουν από τα λάθη τους-με εκτυπώσιμο)


Άραγε, ποια άλλη πράξη μας να διαμορφώνει τη συμπεριφορά του παιδιού μας;

Γράψτε μου εδώ τις ιδέες σας για να ολοκληρώσω την λίστα μου!

Και ως τότε…το νου σας! Είμαστε υπό στενή παρακολούθηση!

ΘΕΛΕΙΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ;
0 Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to top

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο